مدير عامل شركت مسكن سازان يزد گفت:‌ طبق طرح ارائه شده از مشاور سابق پروژه جهت ايجاد راستگرد خيابان امام به خيابان سلمان بر روي حمام تاريخي پل ايجاد مي‌گردد و اين در مرحله ايده است و نقش مهندس طرح ارائه شده است.

ایسنا:محمدمهدي شرافت  اظهار داشت: بايد ارتفاع سقف حمام سهل ابن علي نسبت به خيابان امام سنجيده شده و تطبيق شود ولي به نظر من به دليل اين اختلاف ارتفاع اين ايده مشكل اجرايي دارد ولي مشاور منسوب شده از سوي شهرداري بايد در اين خصوص نظر بدهد.

وي افزود: با بازديد فيروز دولت‌آبادي، معاون حفظ و احياء سازمان از پروژه اميرچقماق در خصوص اجراي راستگردها بيان شد كه مي‌توان با تخريب چند بناي تاريخي بخش عظيم‌تري از بافت را نجات داد كه به نظر من با اين چنين سياسي در سازمان مشكل راستگردها مرتفع مي‌گردد.

شرافت به را كد ماندن سرمايه گذاري در پروژه اميرچقاق اشاره كرد و افزود: يك سرمايه گذاري كلاني در اين مجموعه صورت گرفته است ولي مشكل اصلي اين پروژه طرح آن است چرا كه اين طرح شامل ديدگاه‌هاي مختلفي از اطلاعات كارشناسي است و نتوانسته پاسخگو پروژه باشد و اقدامات زيادي را براي اجرا نياز دارد.

مدير عامل مسكن سازان يزد در پايان اذعان داشت: يك ماه قبل از حضور معاون حفظ و احياء سازمان در يزد، پروژه اميرچقماق در آخرين جلسه شوراي بافت تاريخي بسته شده بود و در آن جلسه شهرداري به عنوان متولي و مسئول پروژه وارد صحنه شد و مقرر شد با انتخاب يك مشاورصاحب صلاحيت نسبت به ارزيابي طرح موجود اقدام نمايد.

انتهاي پيام
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا